Przejdź do treści

FAQ - Najczęściej zadawane pytania

Wierzymy w społeczność open source oraz że WordPress i dodatki dla niego powinny być dostępne dla wszystkich.

Niestety autorzy wtyczek i szablonów nie zgadzają się na oddzielenie pomocy technicznej i automatycznych aktualizacji od kodu. Nie są ustalane również regionalne ceny jak i zniżki dla studentów.

Staramy się dostarczyć wtyczki i szablony premium w trzeci sposób, rezygnując z dodatkowych usług aby cena była jak najniższa. Dzięki temu otrzymasz pełne wersje wtyczek premium w bardzo niskiej cenie! Produkty kupujemy bezpośrednio u deweloperów i dystrybuujemy je dalej zgodnie z licencją GPL. Zapewniamy wygodne półautomatyczne aktualizacje wtyczek i szablonów za pomocą naszego serwera. Dzięki temu masz możliwość korzystania w wygodny sposób z produktów które ze względu na cenę były wcześniej nieosiągalne.

Produkty dostępne w naszym sklepie możesz instalować i używać na dowolnej liczbie stron internetowych. Wszystkie oferowane szablony i wtyczki objęte są licencją GPL (General Public License), co oznacza, że nie ma żadnych ograniczeń dotyczących liczby instalacji ani projektów, w których możesz z nich korzystać. Kupujesz raz – korzystasz bez limitów, na tylu stronach, ile potrzebujesz.

Tak, wszystkie nasze produkty są na bieżąco aktualizowane. Zazwyczaj nowe wersje pojawiają się w sklepie w ciągu 2–5 dni od momentu ich wydania przez oryginalnego dewelopera. Szczegółowe informacje o zasadach aktualizacji znajdziesz w zakładce „Aktualizacje” na stronie danego produktu. Jeśli przy produkcie nie widnieje informacja o wersji, oznacza to, że produkt aktualizuje się automatycznie w naszym systemie.

W przypadku produktów standardowych (kupionych pojedynczo lub w pakietach) dostęp do aktualizacji jest bezterminowy (dożywotni) – tak długo, jak tylko posiadamy dostęp do nowych wersji od naszych dostawców. Dla produktów subskrypcyjnych, w tym subskrypcji obejmujących wszystkie produkty w ofercie, aktualizacje są dostępne tak długo, jak aktywna jest subskrypcja. Oznacza to, że nawet jeśli pobrałeś produkt wcześniej, dostęp do jego nowych wersji pozostaje tylko w czasie trwania aktywnej subskrypcji.

 

Nie, jeśli potrzebujesz pomocy technicznej związanej z produktem zachęcamy do zakupu odpowiedniej licencji bezpośrednio u dewelopera oprogramowania lub o skorzystanie z usług freelancera zajmującego się wsparciem dla WordPress. Można również skorzystać z pomocy społeczności WordPress.

Prosimy o kontakt w przypadku gdy z powodu braku aktywacji wszystkie funkcje Pro są zablokowane, demo szablonu nie importuje się, lub występuje inny problem z powodu braku aktywacji licencji (np. niedostępność czegoś) o czym nie było informacji w opisie produktu.

Większość pluginów i szablonów dla WordPress jest pod licencją GPL (General Public Licence), zarówno darmowych jak i płatnych. Oznacza to że jeśli raz za nie zapłacimy, zgodnie z tą licencją możemy je dalej rozpowszechniać. Ponadto oferujemy jedynie dostęp do plików. W ofertach deweloperów jest dostęp do automatycznych aktualizacji, pełnej pomocy technicznej i wiele innych dodatków co kosztuje.

Większość produktów premium dla WordPress nie wymaga dodatkowej aktywacji licencji za pomocą klucza od dewelopera w celu korzystania z tych plików – funkcje Pro są dostępne bez takiej aktywacji. Pliki takie są oryginalne i nie są w żaden sposób modyfikowane. Część wtyczek aktywuje się automatycznie, funkcje Pro są wtedy dostępne, nie ma jednak dostępu do automatycznych aktualizacji bez aktywnej subskrypcji u dewelopera.

Zdecydowanie odradzamy pobierania premium wtyczek i szablonów z niepewnych źródeł, a tym bardziej pobierania takich plików na serwisach które nie wymagają opłaty za dostęp. W dużej części przypadków takie dodatki są udostępnianie specjalnie za darmo w celu instalacji złośliwego oprogramowania, i jest to najczęstsza przyczyna włamań na WordPress. Znacznie lepszym rozwiązaniem jest zakup dodatków w niższej cenie od resellera, jak przykładowo nasz sklep, który posiada dostęp do oryginalnych niezmodyfikowanych plików. Dodatkowo korzystamy z tych plików w innych naszych projektach i tym bardziej zależy nam aby były sprawdzone.

Informacje o sposobach aktualizacji można znaleźć na naszej stronie informacyjnej.

Pliki po pobraniu z naszej strony można aktualizować na dowolne sposoby:

– Instalując je jeszcze raz przez panel wtyczek / szablonów WP
– Aktualizując pliki przenosząc je przez FTP
– Przenosząc pliki zip na FTP i rozpakowując je za pomocą naszego skryptu (najlepsze rozwiązanie)

W większości przypadków prosimy o zignorowanie tej informacji. Kod ten jest potrzebny aby aktywować automatyczne aktualizacje lub w celu rejestracji aby uzyskać pomoc techniczną. W niektórych przypadkach służy on również do uzyskania dostępu do funkcjonalności online, jak np. biblioteka szablonów w chmurze – w takim przypadku w miarę możliwości staramy się informować w ofercie jakie funkcje mogą nie być dostępne bez pełnej aktywacji. Reszta funkcji Pro jest wtedy dostępna.

Prosimy o kontakt w przypadku gdy z powodu braku aktywacji wszystkie funkcje Pro są zablokowane lub występuje inny problem z powodu braku aktywacji np. niedostępność czegoś, o czym nie było informacji w opisie produktu.

Pomoc techniczna jest dostępna tylko od dewelopera przez jego oficjalne kanały do komunikacji. Licencje z pomocą techniczną i automatycznymi aktualizacjami są dostępne tylko poprzez bezpośredni kanał dystrybucji dewelopera.

Tak, pod warunkiem że jest on pod licencją GPL. W takim przypadku prosimy napisać do nas. Jeśli będzie taka możliwość, wystawimy ofertę z produktem na stałe.

W przypadku subskrypcji, dzienny limit pobrań jest określony w jej warunkach i zależy od wybranego planu. Dla produktów zakupionych pojedynczo (poza subskrypcją) obowiązuje niewielki limit pobrań dziennie – jest on ustalony jedynie w celu ochrony przed nadużyciami i automatycznym pobieraniem plików. W praktyce oznacza to, że możesz bez problemu pobrać zakupione pliki tyle razy, ile potrzebujesz, np. przy ponownej instalacji czy tworzeniu kopii zapasowej.

Można to zrobić za pomocą dwóch darmowych wtyczek, pierwszą którą warto zainstalować jest “Disable Admin Notices”
 
 
Pozwala ona ukryć niepotrzebne powiadomienia indywidualnie. Po jej instalacji na komunikacie pojawi się przycisk w prawym dolnym rogu: “[Hide notification forever]”. Po jego kliknięciu komunikat nie pojawi się więcej.
 

Druga wtyczka to “Toogle Admin Notices” która pozwala wyłączać i włączać wszelkie powiadomienia o aktualizacjach i aktywacjach jednym kliknięciem, jak i pozostałe komunikaty. Po instalacji na górnym pasku (menu) na stronie panelu admina WordPress pojawia się napis “Toogle Admin Notices” który ukrywa i pokazuje wszystkie powiadomienia po kliknięciu na niego.

 
Zalecamy korzystanie z obu wtyczek jednocześnie
1) Część wtyczek i szablonów ma funckję która sprawdza parametry hostingu i ustawień WP czy są odpowienie. Informacja czy taka funkcja jest dostępna, znajduje się w dokumentacji. Jeśli wymagania nie są spełnione, należy naprawić to przed rozpoczęciem kolejnych kroków. 
 
2) Większość wtyczek i szablonów nie działa dobrze na najnowszym PHP, proszę zmienić wersję na serwerze na 7.4 która jest wersją stabilną i spróbować ponownie.
 
3) Czasem wtyczki powodują błędy wchodząc z czymś w konflikt co jest zainstalowane na stronie, najczęściej są to inne wtyczki które są aktywne. Można to naprawić poprzez wyłączenie wtyczki która powoduje konflikt, lub poczekać na rozwiązanie problemu w następnej aktualizacji wtyczki jeśli taka jest planowana. Aby sprawdzić co powoduje problem należy zrobić kopię zapasową strony i bazy danych, i wyłączyć wszystkie inne wtyczki na chwilę oraz włączyć domyślny szablon WordPress, i zostawić tylko wtyczkę która spowodowała błąd. Jeśli to pomoże trzeba włączać pozostałe wtyczki po kolei i sprawdzać czy strona nadal działa by znaleźć wtyczkę z którą powstaje konflikt.
4) Proszę spróbować zainstalować ją na zupełnie nowej instalacji WordPress aby wykluczyć inne źródła problemu. W ostateczności można też spróbować na innym hostingu na nowej instalacji aby wykluczyć również hosting jako źródło problemu. Jeśli nie mamy innego hostingu, można skorzystać z darmowego lokalnego serwera WAMP: https://www.fredericgilles.net/migrate-wordpress-local-windows-server/ 
 
5) Można spróbować poszukać informacji o błędzie w internecie. Czasem zdarza się że nowa aktualizacja jest wadliwa, dosyć często się to dzieje gdy jest nowa aktualizacja WordPress albo Woocommerce i wiele wtyczek przestaje być kompatybilnych i deweloperzy dopiero poprawiają błędy. Można wtedy zrobić downgrade WordPress i Woocommerce jeśli również go mamy do starszej stabilnej wersji i poczekać na aktualizacje wtyczek.
 
Problem z wgraniem pliku zip wtyczki lub szablonu?
 
Niektóre wtyczki i szablony mogą być zbyt duże aby dało się zrobić ich upload poprzed panel wtyczek lub szablonów WP w celu ich instalacji lub aktualizacji. W takim przypadku zawsze można zaktualizować lub zainstlować pliki przez FTP. W celu instalacji w WP jeśli mamy błąd, najcześciej pomaga zmiana lud dodanie poniższych parametrów PHP w pliku .htaccess znajdującym w katalogu głównym strony. Kod ten należy dodać na początku pliku.
 
php_value max_execution_time = 1600
php_value max_input_vars = 5000
php_value memory_limit = 512M
php_value post_max_size = 128M
php_value upload_max_filesize = 512M
 
Błąd typu: The Link You Followed Has Expired / Wybrany odnośnik jest nieaktualny
 
Ten problem nie jest głównie związany z plikami, które oferujemy, ale z konfiguracją serwera / witryny. Najpierw spróbuj rozpakować pobrany plik i spakować go ponownie, a następnie spróbuj zainstalować plik. Inną opcją jest zainstalowanie wtyczki lub motywu przez FTP, a następnie aktywowanie go tylko w WordPressie.